ბრიტანული კომპანია PAKA LTD, გახლდათ ჩვენი ღირებული პარტნიორი არაერთ პროექტში.
Paka–ს გამოცდილებით, ჩვენ შევძელით სამრეწველო სფეროში პროექტებისთვის FEED და EPCM სრული გადაწყვეტის უზრუნველყოფა. Paka სპეციალიზირებულია ექსპლუატაციაში შესვლასთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებებზე, წყლისა და საზღვაო რესურსების, ასევე ნავთობისა და გაზის ინდუსტრიულ მომსახურებებზე, LNG ტექნოლოგიაზე, დეტალურ საინჟინრო და საპროექტო მომსახურებაზე, შესყიდვებსა და CAPEX ოპტიმიზაციაზე, ასევე მშენებლობის მართვის მომსახურებასა და ნავთობის და გაზის მრეწველობაზე.
მსოფლიო ვაჭრობის ეფექტური ფუნქციონირებისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი გზების უზრუნველყოფიდან, საზღვაო დანადგარების განთავსებამდე.
საზღვაო მრეწველობა მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ეკონომიკის წარმატებაში და სულ უფრო მეტად უწყობს ხელს მდგრადი ენერგეტიკული წყაროების პრობლემების გადაწყვეტას. მაღალშედეგიანობის, ენერგოეფექტურობის, გარემოს დაცვითი სტანდარტებისა და უსაფრთხოების გაუმჯობესებისკენ სწრაფვა ყოველთვის არსებობს ამ სექტორში. გამოწვევას ასევე ემატება შეზღუდვები თანხებსა და დროში.
ინოვაციების დასანერგად, წარმატების მისაღწევად და ამ გარემოში საზღვრების გასაფართოებლად საჭიროა საზღვაო კონსულტანტები, რომლებიც ფლობენ ექსპერტულ ცოდნას საზღვაო სტრუქტურების და პირობების შესახებ, ეს სფერო მოითხოვს ჭეშმარიტად მრავალდისციპლინურ მიდგომასა და ბევრად გონივრულ სწრაფ აზროვნებას.
პაკას მთავარი ოფისი მდებარეობს დიდ ბრიტანეთში, ასევე და გვაქვს სატელიტი ოფისები მილანში, ბაქოსა და საქართველოში.
დეტალური საინჟინრო პაკეტები:
• ნავსადგურის ექსპლუატაციის სტრუქტურული ანალიზი და აღჭურვილობის შერჩევა;
• საბაზისო ტექნიკის დიზაინი, მომარაგება, მონტაჟი, ტესტირება;
• პორტალური ამწეები, ამწეების გადაზიდვა ნაპირზე, პორტალური მობილური ამწეები;
• ამწეების – შერჩევა, კონსტრუქციის ოპტიმიზაცია, შესყიდვა, მიწოდება ინსტალაცია, ექსპლუატაციაში შეყვანა და ჩაშვება;
• ძველი ამწეების მოდერნიზაცია და განახლება;
• სასუქის ტერმინალის დიზაინი, კონვეიერის სისტემის გამოთვლა, აღჭურვილობის შეძენა, მონტაჟი, ექსპლუატაციაში შეყვანა და ჩაშვება;
• მარცვლეულის ტერმინალის დიზაინი, კონვეიერის სისტემების გაანგარიშება, აღჭურვილობის შეძენა, მონტაჟი, ექსპლუატაციაში შეყვანა და ჩაშვება;
• TUG გემები, ტენდერის (RFQ) მომზადება, შეკვეთის განთავსება, წარმოების ზედამხედველობა, მიწოდება და ჩაბარება;
• ბორბლების მტვირთავები, ტვირთამწეები, სტეკერები;
• ყოველივე ზემოაღნიშნულისთვის ქარხნული გამოცდა, და ინსპექტირების სერვისები
საკონსულტაციო და საინჟინრო გადაწყვეტილებები:
• ტექნიკურ-ეკონომიკური გამოკვლევა;
• სამრეწველო ობიექტის კონცეპტუალური დიზაინი;
• სამრეწველო ობიექტის დეტალური პროექტირება;
• კვლევები ხარჯების შემცირებისთვის;
• ტექნოლოგიური მოდიფიკაციები;
• კვლევები წარმოების გაფართოებისთვის;
• რისკის შეფასება;
• აღჭურვილობის რეზერვირების მოთხოვნა;
• ISPS უსაფრთხოებაზე კვლევები;
• ტექნიკური მხარდაჭერა ექსპლუატაციისთვის;
• მიწასახაპი სამუშაოების მხარდაჭერა;
• ექსპლუატაციიდან გამოყვანის პროცედურები;
• ექსპლუატაციაში შეყვანის პროცედურები;
• ექსპლუატაციაში ჩაშვების პროცედურები (საწყისი / შავი და ნორმალური ჩაშვება);
• გამორთვის პროცედურები;
• ოპერატორების მომზადება;
• უსაფრთხო ექსპლუატაციის პროცედურები;
• კვლევები პროცესის გასაუმჯობესებლად/ პროცესის ტექნოლოგია;
• დაზიანებათა გამოვლენის პროცესი / პრობლემების გადაჭრა;
• კონსტრუქციის ცვლილებების დიზაინი;
• პროცესის მოდელირება / სიმულაცია;
• ეფექტურობა – საწარმოო შესრულება – ემისიის კვლევები;
• საპორტო ჩატვირთვა-გადმოტვირთვის მექანიკური დანადგარის დიზაინი და ინდივიდუალური გადაწყვეტილებების მიღება;
გამოცდილება
ბაქოს პორტის ალიატის ტერმინალის პროექტის საინჟინრო მართვის სამუშაოთა მოცულობა:

(i) PMT ინჟინრების კოორდინაცია მშენებლობის კონტრაქტორის დოკუმენტების კომენტარებთან ერთად დროული დაბრუნების მიზნით;
(ii) მშენებლობის კონტრაქტორთან ტექნიკური კოორდინაციის შეხვედრების ორგანიზება და ტექნიკური მოთხოვნებთან დაკავშირებული საკითხების გადაწყვეტა;
(iii) PMT ობიექტის პროექტის მენეჯერის ფუნქციის შესრულება და ობიექტზე საქმიანობის მხარდაჭერა;
(iv) ობიექტის და დანადგარების ექსპლუატაციაში შეყვანა და სამუშაოს დასრულება;
(v) იმის უზრუნველყოფა, რომ მშენებლობა მიმდინარეობს დიზაინისა და საინჟინრო კონცეფციის შესაბამისად;
(vi) მშენებლობის კონტრაქტორის შენობა-ნაგებობის დიზაინის გადასინჯვა ზამთრისა და ზაფხულის კლიმატურ ტემპერატურულ სხვაობებთან მიმართებაში, HVAC სისტემის დიზაინის პარამეტრების და სათანადო აღჭურვილობის შერჩევის შესაბამისად;
(vii) ყველა მანქანა-დანადგარის შესყიდვის კოორდინაცია ტექნიკური თვალსაზრისით და მჭიდრო თანამშრომლობა შემსყიდველ ორგანოებთან, ტექნიკური ექსპერტიზის და მხარდაჭერის უზრუნველყოფის მიზნით;
(viii) პროცესის ინჟინრის ფუნქციის შესრულება ობიექტზე წარმოებული ნებისმიერი პროცესისთვის (მაგ. კანალიზაციის მოწესრიგება, წყალმომარაგება და ა.შ.);
(ix) კოროზიასა და შედუღების სამუშაოების მეთვალყურეობა, კონდიცირების და გათბობის სისტემის პროექტირება, ტექნიკური პროექტირება, ხარისხის კონტროლი;
„IHC Beaver 400“-ის მოწოდება, დამონტაჟება და ტესტირება

კომპანია PAKA-მ უზრუნველყო „IHC Beaver 400“ ბაქოს პორტის წყალქვეშა მიწასახაპ სამუშაოებთან შესაბამისობისთვის. სამუშაო არეალი მოიცავდა:
მეორადი გამოყენების მიწასახაპი, IHC მართვით, დრაგას მოდელი: „Beaver W-400“
23 მეტრიანი კიბით, მათ შორის ბორბლიანი დრაგა და ვაკუუმ მოწყობილობა. 300 მეტრზე გამოსაყენებელი HDPE სადრენაჟო მილი 2 x 14 მეტრიანი წერაქვები, მათ შორის, ტუმბოს სათადარიგო იმპელერი ტუმბოს ცვეთაგამძლე ფირფიტები 350 მმ ID HDPE წყალქვეშა მიწასახაპი მილები (თითო მეტრზე) 50 მ მილისთვის საჭირო სპირალური ტივტივები ალიატის პორტში მიწოდების CIF ხარჯები (ღირებულება, დაზღვევა და სატვირთო) ბაქოში მთლიანი მოწყობილობის დამონტაჟება და ინსტრუქციები. ამჟამად აღნიშნული დრაგა ექვემდებარება კომპანია PAKA-ს
ქ. კურიკის გემთმშენებელი ქარხნის FEED პროექტის მართვის სფერო:

კონტრაქტორის მიერ წარმოდგენილი საპროექტო დოკუმენტაცია, რომელიც უკავშირდება პროექტის მანქანა-დანადგარებს და სტატიკურ აღჭურვილობას, მათ შორისაა: გემის ლიფტი, ხიდური ამწეები; სატუმბი სადგურები-ხანძარსაწინააღმდეგო წყლის ჭავლისთვის, წყალმომარაგების გადასატანი სისტემებისთვის და წყლის გამწმენდი მოწყობილობებისთვის; ელექტროგენერატორები; ჰაერის შეკუმშვა, გაზის შენახვა, შესაბამისობა ბრიტანეთის, ევროკავშირის და სამშენებლო ნორმებისა და წესების (SNIP) კოდექსებთან და სტანდარტებთან. გემთმშენებლობის დანადგარების სრული აღჭურვილობა სამხედრო-საზღვაო საწარმოებისთვის, სხვა მექანიკური კომპლექტები და მექანიკური დამუშავება.
(ii) ტექნიკური უზრუნველყოფის მიმოხილვა და მბრუნავი დანადგარების სისტემის უზრუნველყოფა; დოკუმენტაცია უსაფრთხო, საიმედო, ეკონომიური ფუნქციონირებისა და ტექნიკური მომსახურებისთვის.
ალიატის თავისუფალი სავაჭრო ზონის პროექტი

AFTZ (ალიატის თავისუფალი სავაჭრო ზონის პროექტი) პროექტი გეოგრაფიულად ბაქოს ახალ, „ალიატის“ საერთაშორისო საზღვაო პორტთან ძალიან ახლოს მდებარეობს, რაც გაუმჯობესებული საზღვაო კავშირების საშუალებას იძლევა ყაზახეთთან, თურქმენეთთან, რუსეთთან და ირანთან. ეს არის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი იმისა, რომ აზერბაიჯანი აპირებს თავისუფალი სავაჭრო ზონის (FTZ) განვითარებას ალიატის დასახლების (ბაქოს სამხრეთით 60 კმ-ზე) მახლობლად.
მიწის ეს მონაკვეთი მდებარეობს სატრანსპორტო კვანძზე, რომელშიც შედის საზღვაო პორტი, ავტომაგისტრალი, რომელიც ჩრდილოეთ-სამხრეთსა და აღმოსავლეთ-დასავლეთს აკავშირებს და ასევე სარკინიგზო ხაზი. უახლოესი საერთაშორისო აეროპორტი მისგან 90 კმ-ით არის დაშორებული, ხოლო მცირე საჰაერო ხომალდების ასაფრენი ბილიკი დაახლოებით 10 კმ-ის მოშორებითაა. თავისუფალი სავაჭრო ზონის ტერიტორიის პირველადი საზღვრები 518 ჰექტარს შეადგენს (ამჟამად მისთვის გამოყოფილი მიწის ფართობის თანახმად, იხ. ქვემოთ). პერსპექტივაშია კიდევ 2000 – ზე მეტი ჰექტარის დამატება.
ზემოაღნიშნული მიზნების განხორციელებისთვის, როგორც AFTZ–ის ერთ-ერთი საწყისი ნაბიჯი, AFTZ–ის განვითარებისთვის, აზერბაიჯანის ხელისუფლებამ ჩართო [კომპანია] EZW, სამუშაოების ფართო სპექტრის შესრულების მიზნით, რომელთა შორისაა: სამართლებრივი ბაზა, ეკონომიკური მიზანშეწონილობის შესწავლა და წინასაპროექტო ტექნიკური შესწავლა, აგრეთვე ზონირება და გენერალური გეგმის შემუშავება, კაპიტალური ხარჯების საწყის შეფასებასთან ერთად.
კომპანია EZW-მ დაიქირავა კომპანია PAKA , კომუნალური მომსახურებების პოტენციალისა და საჭიროებების შეფასების უზრუნველსაყოფად, აგრეთვე მიწის პირველადი შესწავლისა და პროექტისთვის გენერალური გეგმის შედგენის მომსახურების გასაწევად. პირველი ამოცანა, რომლის განხორციელებასაც შეუდგა კომპანია PAKA, იყო პროექტირებისთვის ტექნიკური დავალების შემუშავება, სადაც პროექტი შინაარსობრივად იყო გაწერილი. აღნიშნული პროექტის ფარგლებში PAKA -მ შეასრულა სამუშაოები, რომელიც მოიცავს, მაგრამ არ შემოიფარგლება, შემდეგით.
• გენერალური გეგმარება;
• მიწის სამუშაოები, მათ შორის სამელიორაციო და დამცავი მიწაყრილით გამაგრება
შეფასება;
• გეოლოგია და ტოპოგრაფია;
• მიმდებარე მიწის შესწავლა და მიწის განაწილების შესახებ ანგარიში;
• კონცეპტუალური დიზაინი შემდეგი სისტემებისთვის:
– ელექტრო-მექანიკური სისტემების მომსახურება (საკანალიზაციო სისტემა, ელექტროენერგია, განათება, ხანძარსაწინააღმდეგო და უსაფრთხოების სისტემები)- საგზაო საფარი და გზები;
– ზედაპირული წყლის დრენაჟი;
– ჩამდინარე წყლის დრენაჟი;
– სასმელი წყლის სისტემა;
– ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემა ზღვის წყლის გამოყენებით;
– ბენზინგასამართი სადგურები;
– ბუნებრივი გაზის სისტემა;
– ელექტროენერგიის სადისტრიბუციო სისტემა;
– ტერიტორიის განათება, ვიდეო მეთვალყურეობის სისტემა და კომუნიკაციები.
ბათუმის და ბაქოს პორტების მინერალური სასუქების ტერმინალის დაპროექტება
კომპანია PAKA -მ წარმოადგინა კონცეპტუალური დიზაინი ბათუმის პორტის მინერალური სასუქის ტერმინალისთვის. მას კომპანია Wondernet Express– მა შეუკვეთა კონცეპტუალური დიზაინი იმ მიზნით, რომ გრანულირებული კარბამიდი, კალიუმის ქლორიდი და გოგირდი თურქმენეთიდან, ყაზახეთიდან და უზბეკეთიდან ბაქოს პორტში (აზერბაიჯანი) ჩასულიყო, სადაც პროდუქტები გადმოიტვირთებოდა გემებიდან და სარკინიგზო ვაგონებში ჩაიტვირთებოდა.
პროდუქციის შემდგომი ტრანსპორტირება სარკინიგზო გზით ხდება ბათუმის პორტში (საქართველო), სადაც გადმოიტვირთება სარკინიგზო ვაგონები, შემდგომ კი პროდუქტები საზღვაო გემებში ჩაიტვირთება, საიდანაც გადანაწილდება შავ ზღვაზე.
